عام >عام
مصمم فستان رانيا يوسف "الشفاف": "عملت جريمة متكاملة الأركان ولازم أتحاكم عليه"
مصمم فستان رانيا يوسف "الشفاف": "عملت جريمة متكاملة الأركان ولازم أتحاكم عليه" ‎الأربعاء 3 نيسان 2019 14:41 م
مصمم فستان رانيا يوسف "الشفاف": "عملت جريمة متكاملة الأركان ولازم أتحاكم عليه"

جنوبيات

تعرضت الفنانة رانيا يوسف للهجوم مرة أخرى خلال الأيام الماضية بسبب آخر فستان ارتدته، وكان من تصميم مصمم الأزياء بهيج حسين.

ورد بهيج حسين على منتقدي الفستان على حسابه الخاص على موقع " فيسبوك" قائلًا:" وده فستان رانيا يوسف اللي بقالي 3 أيام بتسأل عليه كأني عملت جريمة متكاملة الأركان و لازم أتحاكم عليه"".

وتابع بهيج قائلًا :" الفستان مش شفاف ومش مطالب نهائيا إني أقدم تفسير ليه و فين و مين وإزاي لأن أنا كمصمم أزياء تصميماتي مش شرط تعجب أي متلقي ولا يشترط أني أكون مصمم ليا توجه معين (حجاب أو غيره)".

واستطرد :"على فكره الفستان مش هو المشكلة و التعليقات عليه إن دلت على أي حاجة فببساطة دي ثقافه شعب غاوي سلاطة اللسان وبيعتبرها روشنة ورجولة و كووول، و مش هتقبل خالص فكرة إن الفنانه هي السبب لأن ببساطه في فنان أول امبارح طالع نص عريان مع راقصات أقل ما يوصفوا بيه هو الابتذال التام و ناس كتير قالت إنه هو سبب انهيار الذوق العام مع إنهم لو شافوة في أي مكان يجروا يتصوروا معاه والمضحك إن في ناس بتقول دة ذكاء لا ده نزول على رغبه جيل كامل مايعرفش مين محمد عبد الوهاب أو مين سيف وانلي .. شكرا لكل حد تطاول و طز ف حضرتك جداَ".

المصدر :